پیشنهاد سردبیر

یک واقف تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی گفت: وقف، جلوه‌ای از جاودانگی است.

وقف، جلوه‌ای از جاودانگی است

ابراهیم دژگاهی اظهار کرد: از اوائل دهه ۸۰ شمسی، به گردآوری تمبر، اسکناس و سکه می‌پردازم.
وی با بیان این که ۶۷ساله، آبادانی و بازنشسته اداره آموزش‌ و پرورش است و ۶ سال شده در مشهد مقدس سکونت دارد، گفت: علاقه خاصی به گردآوری این آثار فرهنگی دارم و انجام آن برایم بسیار لذت‌بخش است.
دژگاهی تصریح کرد: از همان آغاز گردآوری این آثار، یعنی به طور مثال، وقتی اسکناس خارجی می‌خریدم، نیتم اهدای آن‌ها به بارگاه مطهر امام رضا (ع) بوده است.
وی از امام رضا (ع) به‌عنوان سرآمد خوبان نام برد و گفت: بی‌تردید، به دلیل ارادت خاصی که به این امام همام دارم، فکر گردآوری و اهدای این مجموعه آثار فرهنگی به موزه آستان قدس رضوی، به ذهنم خطور کرد.
این واقف نیک‌اندیش افزود: در مقابل انسان‌های خوبی که در مسیر اشاعه فرهنگ دینی و توجه به ائمه اطهار (ع) در کشور فعالیت می‌کنند، من کار مهمی انجام نداده‌ام، در حقیقت، بسیاری از افراد، کارهای نیک و ارزشمندی در دنیا انجام می‌دهند که وقف من در مقابل کار آنان، به چشم نمی‌آید.
به گفته دژگاهی، اشتباه است که یک مجموعه‌دار، آثاری را تهیه و آن‌ها را در منزل برای خودش نگه دارد و با آن کار خاصی انجام ندهد، اگر این آثار را در خانواده خود هم بتوانند حفظ کنند، وسعت کارش در همین حد باقی می‌ماند.
این فرهنگی بازنشسته، ادامه داد: وقتی این مجموعه‌های شخصی به موزه‌ها اهدا می‌شود، در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و میلیون‌ها نفر تا ابد از آن‌ها بهره خواهند برد.
وی خاطرنشان کرد: باید چنین آثاری فرهنگی و تاریخی را به مکانی امن و درست بسپاریم که بی‌تردید اثری که من یا دیگران گردآوری می‌کنیم، باگذشت چند قرن دیگر، ارزش و نفاست تاریخی خاصی پیدا می‌کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.